Sedan 2011 har föreningen gemensamt bredbandsnät och kostnaden ingår i avgiften. För att kunna utnyttja bredbandet måste alla medlemmar ansöka om registrering av bredbandsabonnemang hos leverantören Ownit Broadband AB.

Bredband


För att kunna använda bredbandet måste man fylla i blanketten för registrering av bredband som skickas till Ownit. Skulle ni ha problem med bredbandet vänder ni er till Ownit.

Telefon: 08-525 073 00
E-post: kundtjanst@ownit.se eller info@ownit.se

Som boende har man möjlighet att beställa vidaredragning av bredbandsuttaget till valfritt rum så att det kommer närmare er tv eller dator. Vill ni beställa fler än 1 st vidaredragning krävs en router för att kunna använda alla uttagen samtidigt. Det går att använda en befintlig router, men den måste då konfigureras med en ny IP-adress som fås av Ownit Broadband.

Blanketten för beställning av vidaredragning går att ladda ner den här och skall sedan skickas till TMK:

TMK Kommunikation AB
Telefonvägen 30
126 37 Hägersten
Tel: 08-522 448 32
E-post: info@tmkdata.se

Television

För att få TV via bredbandsuttaget behöver man kontakta Ownit, som samarbetar med Canal Digital som levererar TV via bredbandet. Man behöver då fördelningsboxen från Ownit och en digitalbox från Canal Digital. Föreningen har även ett avtal med Comhem som levererar tv-tjänster.

IP-telefoni


I det avtal som föreningen har tecknat med Ownit ingår IP-telefoni. Det man själv måste göra för att kunna använda IP-telefonin är att beställa detta och köpa en fördelningsbox av Ownit. Ladda ner blanketten för att beställa IP-telefoni och skicka den direkt till Ownit. Givetvis går det att välja en annan operatör än Ownit, då måste man köpa telefoniboxen från denna operatör.

Registrering av bredbandsabonnemang
Beställning av vidaredragning av uttag
Beställning IP-telefoni